'Bij CMC maken ze waar wat ze zeggen!'

Klant aan het woord

Paul Roorda, wie kent hem niet. Horeca-ondernemer in hart en nieren en al van jongs af aan actief in deze dynamische branche. Paul is Residence Rhenen en Residence Rhenen is Paul. Hoewel het lijkt alsof dat altijd al zo geweest is, startte zijn carrière elders.

Regel het direct

087-%20Jorik%20Algra%20Fotografie_bijgesneden.jpg
Patrick Heikamp

Bel  0318 - 50 10 00

Stuur een e-mail

Reactie binnen 1 werkdag

Paul%20Roorda%20-%20Residence%20Rhenen.jpg

Paul en de horeca

Als jongen van 14 jaar startte hij in de keuken en groeide al snel door naar de bediening. Op zijn 17e startte Paul met de kok-kelneropleiding, om zoals hij zelf zegt ‘het werk wat serieuzer in te vullen’. Niet lang daarna voegde hij ook de middelbare en de hoge hotelschool toe aan zijn CV. Maar bij alleen studeren bleef het niet. ‘Ik heb naast mijn studie veel gewerkt. Naast de studie en studentenleven was ik in Leeuwarden druk met mijn cateringbedrijf en uitzendbureau’, aldus Paul.

‘Voor mijn stage vertrok ik naar Singapore en was actief als cateringmanager van de Hollandse Club. Toen ik terug naar Nederland keerde, werd ik gevraagd om bij Residence Rhenen als bedrijfsleider te komen werken. Na 1,5 jaar werd ik ook verantwoordelijk voor Residence Roosendael. Dit heb ik tot 1999 met veel plezier gedaan.'

Daarna is Paul teruggegaan naar het Horeca Uitzendbureau waarmee hij tijdens zijn studententijd is begonnen. Inmiddels waren er 9 vestigingen en opende hij nog 5 nieuwe vestigingen, waarmee het totaal op 14 kwam. Als commercieel en operationeel directeur was hij verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van dit bedrijf. In 2004 werd hij door de toenmalige eigenaar van Residence Rhenen gevraagd terug te komen. Dat deed hij, maar wel onder die voorwaarde eigenaar te worden van het bedrijf én de plek. Met zijn ervaring binnen en buiten de horeca werd Residence opnieuw een succes. In 2005 kocht hij die schitterende locatie. ‘De locatie doet hier z’n werk wel, maar we moeten de horeca wel blijven vernieuwen om aantrekkelijk te blijven’, zegt de horeca-ondernemer pur sang.

Residence Rhenen verzorgt 125 bruiloften per jaar, maar ook het vergaderen, bedrijfsfeesten en het restaurant zijn allen van even groot belang voor de onderneming. We ontvangen zo’n 175 gemiddeld per dag, het team bestaat uit ± 20 vaste medewerkers.

3ee1a97a-9c99-4061-a50a-540cf08c89cd.JPG

Bij CMC is alles te vinden wat ik belangrijk vind: trouw, sociaal, kennis.

Terras%20Residence%20Rhenen%20collage.jpg

Of hij CMC aan zou raden bij andere ondernemers? ‘Ik doe niet anders!’

Residence & CMC

Met CMC kwam Paul in aanraking via de mensen achter CMC. ‘Die kende ik al langer en vooral de bedrijven waar zij destijds voor werkten. Hoewel ik heel erg trouw ben, begon ik het contact met die bedrijven te verliezen. Het gaat mij vooral om de mensen erachter. Bij CMC is alles te vinden wat ik belangrijk vind: trouw, sociaal, kennis. En daarom heb ik uiteindelijk de overstap gemaakt.

Veel ervaring heb ik niet met CMC, omdat ik in de laatste periode (gelukkig) geen schades heb gehad. En met wijzigingen ben ik een beetje te makkelijk: die geef ik niet snel door. Maar wat ik van CMC weet is dat ze alles waar maken wat ze zeggen. Ze hebben verstand van zaken en de zaken goed voor elkaar. En dat komt doordat CMC een team heeft neergezet die deze kwaliteit kan waarborgen: ik kom diezelfde instelling bij veel medewerkers van CMC tegen’.

Of hij CMC aan zou raden bij andere ondernemers? ‘Ik doe niet anders!’

  • 100% onafhankelijk
  • Full-service dienstverlening
  • Passie voor verzekeringen en pensioenen